[relacja] Jak przyciągnąć widza na wydarzenie kulturalne?

16 maja, Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

Prowadzący: Mateusz Gigiewicz
Partner: Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

 

 

[wideo] Jak przyciągnąć widza na wydarzenie kulturalne?(warsztat)

 

 

Spotkanie 5 II KKP – opis

 

Warsztat miał na celu przybliżenie najważniejszych, praktycznych zagadnień związanych z marketingiem i promocją wydarzeń kulturalnych osobom, które w swojej codziennej pracy mierzą się z wieloma problemami związanymi z tym zagadnieniem w instytucjach i w kulturze pozainstytucjonalnej. Szkolenie poprowadził praktyk z wieloletnim doświadczeniem pracy w największym teatrze muzycznym w Polsce, który przez wiele lat realizował zadania związane z marketingiem i promocją instytucji kultury oraz różnego rodzaju wydarzeń kulturalnych.

Uczestnicy spotkania, po warsztatach,  mieli okazję zobaczyć spektakl „Something Rotten”, na który  zaprosił ich Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni.

 

Zajęcia miały charakter warsztatowy, prowadzący odkrył kilka szczegółów kuchni marketingowej największej instytucji kultury na Pomorzu, dysponującej potężnym budżetem na marketing i promocję. Uczestnicy dowiedzieli się m.in. jak ważne są media społecznościowe, co oczywiście nie jest odkryciem, ale już kiedy, jak często i gdzie lokować posty na podstawie sprawdzonych statystyk jest cenną wiedzą. Zupełnie nieoczekiwanie została wyartykułowana rekomendacja, pod którą podpisali się wszyscy uczestnicy.

Rekomendacja

Niezwykle potrzebne są szkolenia z zakresu marketingu idei dla organizacji pozarządowych, grup nieformalnych oraz indywidualnych twórców sformatowane pod kątem konkretnego odbiorcy (stopień zaawansowania i możliwe do użycia zasoby).

Spotkanie w ramach II Kongresu Kultury Pomorskiej jest dofinansowano ze środków Województwa Pomorskiego.

****

II Kongres Kultury Pomorskiej jest dofinansowany ze środków Województwa Pomorskiego. Wydarzenie „Kształtowanie tożsamości kulturowej miasta” jest dofinansowane ze środków Gminy Miasta Rumi.
Organizator: Fundacja Pomysłodalnia

II Kongres Kultury Pomorskiej objęli honorowym patronatem: Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk, Aleksandra Dulkiewicz prezydent Gdańska, Rektor Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku prof. Zbigniew Osadowski.

Partnerzy: Gdański Teatr Szekspirowski, Instytut Kultury Miejskiej, Centrum Sztuki Współczesnej „Łaźnia”, Zakład Kulturalny, Gdański Archipelag Kultury, Goyki 3 Art Inkubator, Nadbałtyckie Centrum Kultury, Filharmonia Kaszubska (Wejherowskie Centrum Kultury), Pracodawcy Pomorza, Uniwersytet Pomorski w Słupsku, Stacja Kultury – Biblioteka Rumia, Fundacja Wspólnota Gdańska, Fundacja Fala Nowej Kultury.