23.05 II Kongres Kultury Pomorskiej: Spotkanie 8: Mam plecy i nie zawaham się ich użyć! Networking, który działa (warsztat / dyskusja)

Agata Grenda zaprasza na wyjątkowe szkolenie w ramach II Kongresu Kultury Pomorskiej.

Spotkanie 8: Mam plecy i nie zawaham się ich użyć! Networking, który działa (warsztat / dyskusja)

Prowadząca: Agata Grenda, dyrektorka Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego
Partner wydarzenia: Fundacja Fala Nowej Kultury

23 maja (czwartek), godz. 11.00-16.00
Miejsce: Gdynia, ul. Derdowskiego 9-11, siedziba Fundacji Fala Nowej Kultury
Liczba uczestników: 15
Zgłoszenia mailowe: pomyslodalnia@gmail.com, tel. 608-661-616

Mam plecy i nie zawaham się ich użyć! Networking, który działa.

Tematyka szkolenia

Warsztat, na który zapraszam dotyczy budowania relacji i konsekwencji naszych służbowych / biznesowych zachowań, z których często nie zdajemy sobie sprawy. Uczestnicy przestudiują style wzajemności w kontaktach międzyludzkich i nauczą się budować biznesowe relacje osadzone w ramach szerszych niż wymiana wzajemnych korzyści (definicja networkingu funkcjonująca w większości podręczników). Zdiagnozują także swoje biznesowe otoczenie i stworzą własną mapę kontaktów. Nauczą się korzystać z metody myślenia pytaniami, poznają różnicę między marką, a rangą osobistą oraz prześledzą case’y najlepszych networkerów świata.

Zbudowałam ten warsztat po prawie 7 latach pracy jako konsul, poruszając się w świecie dyplomacji publicznej w Nowym Jorku. Przekonałam się wtedy, że nie ma lepszych nauczycieli w tym temacie niż Amerykanie, dlatego wiedza, którą pragnę przekazać podczas spotkania jest w dużej mierze oparta na moim własnym doświadczeniu.

Szczegółowy program

Program warsztatów realizowany będzie w modułach, składających się zwykładów, dyskusji oraz ćwiczeń.

  1. Dlaczego networking, który znamy, nie przynosi nam wszystkich możliwych korzyści
  2. Diagnoza otoczenia biznesowego uczestników
  3. Budowa własnej mapy kontaktów – analiza problemów
  4. Style wzajemności oraz korzyści z nich płynące
  5. Siła kontaktów uśpionych, słabych więzi i słabej komunikacji – dlaczego nie zawsze warto liczyć na przyjaciół w biznesie
  6. 5-minutowa przysługa, wdzięczność, wspólna sprawa itp. – jak pokierować własnym życiem zawodowym i towarzyskim, w oparciu o budowanie relacji
  7. Różnice między marką i rangą osobistą
  8. Networking kobiet i mężczyzn

Do kogo kierowane jest szkolenie

  • do wszystkich, którzy pragną budować dobre relacje w zespole oraz z partnerami zewnętrznymi
  • do wszystkich, których praca opiera się na kontaktach z ludźmi, a jej wyniki powiązane są z własnym wizerunkiem i wiarygodnością w oczach partnerów
  • do tych, którzy pragną zrozumieć dlaczego ich baza kontaktów wygląda w określony sposób i którzy pragną zacząć ją świadomie poszerzać
  • do tych, którzy chcą przyjrzeć własnym schematom w kontaktach biznesowych i wewnątrz organizacji i przeanalizować je pod kątem skuteczności własnych działań

Korzyści dla uczestników

Po ukończeniu warsztatów, ich uczestnicy:

  • zdiagnozują swój styl nawiązywania i budowania relacji w biznesie
  • poznają skuteczne sposoby poszerzania swojego kręgu znajomości oraz korzystania z niego w sytuacjach problemowych czy wręcz kryzysowych
  • zrozumieją, w jaki sposób mogą wpływać na własny wizerunek bez uciekania się do manipulacji.

Kluczowe pojęcia i zagadnienia

Networking, budowanie relacji, mapa kontaktów, ranga i marka osobista, style wzajemności, kompetencje miękkie, kryzys w relacjach pracowniczych, kultura komunikacji w organizacji.

Forma szkolenia

Warsztat łączy część wykładową z ćwiczeniami, analizą przypadków i dyskusją. Elementy te przeplatają się i towarzyszą każdemu z modułów.

Stopień zaawansowania

Uczestnicy nie muszą posiadać żadnych określonych umiejętności, jest to szkolenie dla wszystkich, którzy chcą wzmocnić i świadomie używać swoich kompetencji miękkich w kontaktach służbowych.

Agata Grenda

Od  września 2021 r. dyrektorka Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego. W latach 2006-2011 pracowała jako zastępczyni dyrektorki oraz kuratorka sztuk performatywnych w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku, a w latach 2015-2017 pełniła funkcję dyrektorki tej placówki.

Była dyrektorką Departamentu Kultury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego (2011-2015), gdzie nadzorowała pracę 21 instytucji kultury. Pełniła również funkcję wiceprzewodniczącej Wielkopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. W latach 2017-2021 prowadziła firmę „Grenda. Produkcja Kultury”, oferującą usługi szkoleniowe, mentorskie i producenckie z zakresu kultury, dyplomacji publicznej, promocji międzynarodowej oraz komunikacji w biznesie i kulturze.  od 2023 r. członkini Rady Programowej Krakowskiego Biura Festiwalowego.

Absolwentka filologii polskiej ze specjalizacją dziennikarską oraz studiów podyplomowych o kierunku psychologia w marketingu i zarządzaniu na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.  Wielka miłośniczka jogi – jest jej certyfikowaną nauczycielką.

*****

II Kongres Kultury Pomorskiej jest dofinansowany ze środków Województwa Pomorskiego. Wydarzenie „Kształtowanie tożsamości kulturowej miasta” dofinansowano ze środków Gminy Miasta Rumi.
Organizator: Fundacja Pomysłodalnia

II Kongres Kultury Pomorskiej objęli honorowym patronatem: Marszałek Województwa Pomorskiego Mieczysław Struk, Aleksandra Dulkiewicz prezydent Gdańska, Rektor Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku prof. Zbigniew Osadowski.

Partnerzy: Gdański Teatr Szekspirowski, Instytut Kultury Miejskiej, Centrum Sztuki Współczesnej „Łaźnia”, Zakład Kulturalny, Gdański Archipelag Kultury, Goyki 3 Art Inkubator, Nadbałtyckie Centrum Kultury, Filharmonia Kaszubska (Wejherowskie Centrum Kultury), Pracodawcy Pomorza, Uniwersytet Pomorski w Słupsku, Stacja Kultury – Biblioteka Rumia, Fundacja Wspólnota Gdańska, Fundacja Fala Nowej Kultury.

Dodatkowe informacje: Strona Kongresu